sunnuntai 20. heinäkuuta 2014

Marsin kolmioiden tarkastelua ja vertailua

Katselin kahden vuoden takaisia Marsin samaisia kuvioita elokuussa.  Huomaan, että astrologisesti on hyvin opettavaista verrata kaikkea edelliskierron tapahtumiin. Marshan kiertää rataa noin kaksi vuotta. Silloin karttaani hallitsi myös Neptunuksen yhtymä Kuu. Koti oli hyvin keskeinen, jopa sydäntäsärkevällä tavalla.

Silloin edessäni elämäni oli haasteellisempaa, työntäyteisempää kuin nyt. Taloremontti teetti kovasti työtä. Laskeskelin pientä eläkettäni ja sen varaan joutumista. Mutta ruusutarhaa rakentelin, ja kahvilakesä oli ensimmäinen, kaikesta kaaoksesta huolimatta. Joskus jälkeen päin olen kiittänyt itseäni, että sittenkin siihen ryhdyin, sillä jos en olisi silloin aloittanut kesäkahvilaa, ei sitä ehkä olisi vieläkään. Marsin paluulle se osui hyvään saumaan ja kantoi pikku elämäni merkityksiä.

On ruusujen aika!
Nyt on asia vähän toinen. Seesteisempää. Sen kun vain jatkan vanhaan malliin ja tilanteiden mukaan rakentelen jotakin uutta. Olen ottanut aika rennosti. Ainoa kasvu kahden vuoden jälkeen on ollut ruusujen ja puutarhani kasvu. 

Mutta päässäni pyörii kummia! Varsinkin juuri nyt kun Marsilla on avautuva kolmio Uranukseen. Oikeastaan mietin astrologiaani. Mitä minä sillä teen???? Keskustelin eräälle taholle astrologian kursseista eikä se sytyttänyt. Nyt olisi ehkä parempi hetki. Toiset kulkevat virikkeisillä astrologian kursseilla, ja minä tässä jahkailen vain omiani. Jotain täytyy laittaa 'palamaan'. 

Mars on sekstaillut ja neliöinyt aurinkoenergiaani kohden viimeisen perääntymisensä kera ja pukkinut minua uudenlaiseen suuntaan koskien pientä toimialaani tässä. Suunnitelmia on ollut, mutta purjeissa ei tarttumatuulta. Nyt kun Mars avoimesti ja valaisevammasti lähestyy stelliumiani, pitäisi laittaa jotakin alkuun oman luovan voiman lähteestä.Viimeistään ensi kevään korvillahan Mars lähestyy yhtymällään stelliumiani, jolloin voin sytyttää palamaan koko hurjan ideani, kunhan sitä ensin laitan nyt vaikka paperille. Toimiiko se astrolgisesti näin? Eikö juuri astrologia näytä ne mahdollisuuksien energiset kohdat? 

Nyt on myös Marsin sulkeutuva kolmio Kuuhuni. Kaksi vuotta sitten sain suurimman kotiremontin päätökseen ja pääsin huokailemaan. Nyt tämä Vaa'an kausi tarkoittaisi vain sisätilojen siivousta. Kun olen rehkinyt koko kevään puutarhahuoneissani, on sisähuoneet päässeet hieman pölyyttymään. Olen ottanut huoneen sitä mukaan käsittelyyn, minkä tyynylle on joku päänsä kallistanut, viimeksi vinttihuoneessa viikon majailevalle tunturivaeltajapojalleni. Hyvät yöt hän on siellä nukkunutkin. Nyt on vuorossa alakerran nurkkahuone toisen pojan perheelle. Ei kun toimeksi iloisella mielellä! Lapsia lapsuudenkodissansa! Olen onnellinen kun voin heille sen mahdollisuuden tarjota! Tätähän koko viime vuoden Neptunus yhtymänä Kuuhun varmisti.

Transiittikarttaani hallitsee nyt yhä Uranuksen oppositio MC:lle, yhtymänä IC:lle. Koti ja siinä oleva työ arvoineen on ollut hyvin keskeinen seikka. Ja  vaikka kuinka olen sitä kriittisestikin miettinyt, tyydyn tähän. Minun on hyvä olla tässä. Miksi lähtisin sitä tai elämääni muuttamaan?




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen tosi iloinen kommenteistasi!