maanantai 25. maaliskuuta 2013

Ruhtinaallinen palkkio vai lisähommia?

Astrologia on hauskaa! Astrologia varoittaa, lupaa kauniita ja antaa toivoa.

Marsin sulkeutuva kolmio Plutolle lupaa ruhtinaallisen palkan jostakin sellaisesta, jota olen rohkeasti vienyt päätökseen. Odottelen sitä tässä viikon verran. Ei sentään. Enemmänkin tuo kuvio on varoittava juttu. Hillitse itsesi, äläkä mene kaikkeen mukaan!! Ovi on liian helposti ja kutsuvasti auki.



Olenhan minä montakin asiaa vienyt päätökseen, mm. kirjoitellut opaskylttitekstejä ainakin kymmenen kappaletta. Keskiviikkona on niiden osalta kokoontuminen parin 'kriitikon' kanssa. Jospa saisin vaikka kiitosta! Tänä iltana kokoonnutaan pelaamaan naapureiden kanssa jälleen kerran Rummicuppia. Työn alla on myös pojantyttären tanssihame, itämainen sellainen. Jospa hän olisi tyytyväinen. Ja olen suunnitellut mukavaa lukuiltaa kyläläisille. 

Monta juttua olen laittanut alulle, monessa hommaillut. Suomalaiset eivät helposti kiittele. Tuntuu joskus kuin se olisi itsestään selvää, että joku 'hullu' toimii ja tohottaa. Vähän sitä ihmetellään ja joskus hitaasti mukaan tullaan. Mutta että kiittää! Antaa palkkiota jopa?!

Yksi juttu kuitenkin on, mitä ojennetaan sylikaupalla: LISÄÄ HOMMIA JA VASTUUTA!

Olen sitä mieltä, että ei se mitään palkkiota ole. Toiset laistavat yhä enemmän omaa vastuuta ja siirtävät sitä muille. Minun Plutoni on Leijonassa, se helposti asettuu korokkeelle, innostuu ja hajoittaa vanhoja kulisseja. Jarruja minä enemmänkin tarvitsen kuin kiitosta.

Tuolla ylhäällä on kuva suosikkikasvistani ruttojuuren lehdestä. Jotenkin se kuvaa Plutoani, pyrkii esiin, ylös ja rönsyilee hulvattomasti. Kuitenkin olen onnistunut pitämään sen aisoissa jo yli kymmenen vuotta ja jakanut siitä ystävilleni voimaa. Sen juuria on tuon tuostakin kaivettu esiin lääkkeeksi. Ja siitähän tuo kasvi vain innostuu. 

Toki pitää muistaa, että Pluto Leijonassa on vuosikymmenten kysymys (viimeksi vuodet 1938-57) Se luo omaa merkitystään kaikille niille, jotka syntyvät Pluto-Leijona ajankohtaan, kaikelle virtaukselle ja muutoksille silloin. Synnyin ajankohtana, jolloin maailma alkoi muuttua maailmansotien tiimellyksessä, jolloin Hitler halusi valloittaa estraadin saksalaisella ylpeydellään ja kunnianhimollaan. Ja moni muu liittyi siihen. Luotiin kansainvälisiä yrityksiä. Pienet jäivät jalkoihin. (Kytkentöjä Ulla Palomäen kirjasta Pluto)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen tosi iloinen kommenteistasi!