sunnuntai 30. kesäkuuta 2013

Mikä jurraa?

Asiat eivät aina mene niin kuin suunnittelee. Aika usein. 

Kesäkuu on ollut vauhdikasta aikaa. Heinäkuu tulossa...yhtä vauhdikasta. Mutta juuri nyt jotakin jurraa.
Jotakin samanmoista kuin minun vanhalla rähjällä ruohonleikkurilla. Sillä olen ajellut koko alkukesän vähän kieli keskellä suuta ja sydän syrjällään: 'kestä kiltti vielä vähän, pikkuisen vielä'! Surrurr...sur...plöts!

Olenkin sitten tullut siihen tulokseen, että kone tietää miten minun omat voimani kestävät. Läähättäen sitten annan periksi. Kone on joskus ollut vetävä niin että sen kun juoksin melkein perässä. Ei enää. Se osa on rikki ja nyt olen puskenut niin, etten ihmettele vatsalihasteni 'vahvuutta'. Voihan ne makkarat olla lihastakin, eikö vain?

Tämä kuva ei ole kuitenkaan omalta pihamaaltani, mutta olotilani tuntuu tällä hetkellä vähän tällaiselta.



Toivon todella että leikkurini kestäisi tämän kesän. Ruohon perässä saa melkein juosta. Mutta toivon todella myös, että suunnitelmanikin kestäisi päivän valoa. Nyt pitää istua alas ja miettiä jotakin uudelleen. Pahaksi onneksi löysin tällaisenkin pikku pöpön Marsin muuten niin vauhdikkaasta menosta; MARSIN OPPOSITION JUPITERIN KANSSA! Kuin punkki ruohikossa. Ei sentään virusta kantava kuitenkaan.
Kun omalla Marsillani on muutenkin haasteiset kuviot Jupiterin kanssa, niin tuo ei näytä hyvältä. Se sanoo mm. tällaista:

"Mars oppositio Jupiter pystyy osoittamaan varsin karulla tavalla ne aherruksesi alueet, jotka eivät nauti sydämesi lämmöstä ja luottamuksesta. Tällä jaksolla tulet karvaasti pettymään joihinkin odotuksiin, joita olit asettanut omalle ahkeruudellesi. Ympäristösi vastaa pettymysten muodossa kaikkeen sellaiseen tekemääsi työhön, joka ei ole sinulle melekästä.

Lupaavilta näyttäneet projektit ja suunnitelmat kaatuvat tavalla joka tuntuu lähes salaliitolta sinua vastaan. Voit kuitenkin välttyä totaaliselta tuholta, jos nyt rohkenet asettaa rankan aherruksesi kyseenalaiseksi ja pysähdyt miettimään kuinka paljon todella nautit siitä mitä teet. Pelkkää lopputulosta ajattelemalla ei kukaan jaksa paahtaa sellaista hommaa joka ei sovi omaan sisäiseen suunnitelmaan varsinkaan silloin kun työ ei näytä tuottavan mitään tulosta vaan piemminkin päinvastoin painuu miinuksen puolelle. Jos näin on niin herää jo!
"

Ja pahkurat!! Kyllä minä nautin ruohonleikkuusta! Kova työ luo näkyvää tulosta ja hiki valuu! Ja minä olen ansainnut jotakin siitäkin, mitä olen suunnitellut! Uskon kovasti siihen! 

Mutta nyt ei auta muu kuin istahtaa hetkeksi alas ja miettiä mitä voisi tehdä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen tosi iloinen kommenteistasi!