perjantai 5. helmikuuta 2016

Taikasauva kädessäni?

Jupiterihan se niitä jakelee!

Pysähdyin luovassa työssäni katsomaan transiittejani. Mikä se siellä pukkaa tuota vauhtia niin ettei syömään ehdi? 

Jupiter kulkee tällä hetkellä analysoivassa energiassaan keskivaihetta Neitsyessä.  Luovuuteni on toiminut valtavan itsekritiikin ja analysoinnin kautta. Jos siihen ei saa apua tai tukea muualta, voi se olla aika rankkaakin. 

Olin rentoutuksessa yksi ilta ja vähän mietinkin tuota edellistä. Sain vastauksen aika kirkkaasti, mistä lie!
" Kun toiset auttavat, niin onhan se hyvä. Mutta se hyvä ei kestä useinkaan kauan, kun odottaa jo lisää sitä ulkoista apua. Ja taas odottaa lisää. Todellinen apu löytyy sinusta itsestäsi. Vain siitä syntyy pitkäkestoinen ilo ja ylpeys, joka kasvattaa tukirankaasi."

Olen luovuudessani ollut itsekäs, laittanut monta asiaa syrjään, mutta toiminut toistenkin hyväksi. Usein siitä ei aina kiitosta saa, vaan kritiikki voi kraakkua kuin varis perään. Mutta olen toiminut. Sitten voi taas hengähtää.

Transiitteissani on Jupiterin yhtymä Mars! Tanhua tulkitsee tämän kohdan ihanasti "Taikasauvaksi", Tällainen taikasauva-ilmiö tulee jokaiselle kerran 12 vuodessa, joten se on ihan varteenotettava energia. Sitten on eri asia, käytätkö sitä ja miten sitä käytät.

Mietinkin tätä kuviota eri elementeissä. Jos Mars on maamerkeissä, kuten minulla Neitsyessä, niin se taikasauva on varmaankin sellainen, mitä minun tulee harkiten kriittisesti käyttää. Löytää se oikea kohde. Ja sellainen kohde, jonka kanssa tunnen olevani 'jalat maassa'. Sellainen kohde, joka ehkä parantaa minun talouttani tai järjestystä tai kohentaa minun kykyä olla olemassa. Tai joka innostaa ja antaa uusia voimia, parantaa siis.

Jos Mars on tuossa kuviossa ilmamerkeissä, tuo taikasauva on vähän kuin keijukaisen sauva. Sillä voi luoda ilmapiirejä, rakentaa ideamaailmaa, yhdistää ihmisiä johonkin nautinnolliseen suoritukseen tai huvittaa ihmisiä. Samalla pääsee itse mukaan johonkin uudenlaiseen ja virkistävään.

Jos Mars on tulimerkeissä, tuo taikasauva voi toimia laserin tavoin. Se voi olla kuin viidakkoveitsi, jonka avulla tunkea jostakin läpi voittajana. Sen osoittava voima jättää jäljen, jota kukaan ei voi olla huomaamatta. Tai se on kuin tulisoihtu pimeässä, jonka perässä muidenkin on helppo kulkea. Valo!

Jos Mars on taas vesielementissä, taikasauva toimii kuin merenkuninkaan Ahdin sauva. Se voi taikoa tyvenen, suuren myrskyn tai mainingit. Se aukaisee tukkoisia tunnepatoutumia, purkaa jännitteet ja puhtaaseen ilmaan pääsee luovuuden ihanat virtaukset.

Annoin mielikuvani leikkiä tässä. Mutta tästä voisi ottaa onkeen. Taikasauvan heilautus auttaa kuitenkin elämässä, jos siihen uskot. Ainakin itseen pitää uskoa. Taikasauva pukkaa uutta liikettä, uutta tuulta purjeeseen, uutta ajatusta, uusia ihmisiä, uusia ilmiöitä, uutta mahdollisuutta, vanhan kuolemaa ja uutta 'Sinua'.

Minä uskon taikasauvaani. Olen ottant sen käteeni. Se on maaelementtinen, ryhmyinen keppi ja aivan ihmeellinen.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen tosi iloinen kommenteistasi!