maanantai 6. maaliskuuta 2017

Kiitos Mars! Nyt tutkin astrologista sisäpiiriä.

Nyt on se ajankohta, jolloin tuntuu, että Mars-planeetta ottaa hatun päästänsä ja kumartaa herrasmiehen lailla. Hymyilee vähän viekkaasti. Ole hyvä!

Mars laukoo iloisen vapaan tilan sulkeutuvilla sekstiileillään stelliumiini; Uranukseen, Merkuriukseen, Venukseen ja Aurinkoon. Tämä tapahtuu heti kuukauden alusta tuonne 20.3 saakka. Lisäksi siinä on myös avautuva sekstiili Kuuhuni.

Tällaista ajanjaksoa ei tulisi katsoa jäljestäpäin, että kuinkas kävikään, vaan tutkailla tähtien käyttäytymistä jo edeltä ottaen vaarin niiden kulmista. Nyt on sellainen hetki! Aion tanssia Auringon ja Marsin kanssa!

Marsin ystävällinen kosketus Uranukseen oli varmaan alitajunnassani, koska tartuin jo tämän kuukauden ensimmäisinä päivinä rohkeasti moneen asiaan. Muun muassa päätin Kesäkahvilani aukaisemisesta, ilmoitin taidenäyttelyn avajaisista ja lähdin kuokkailemaan yksiin syntymäpäiviin ihan iloisesti. 

Seuraavaksi tartun oppiin ja opetukseen. Päätin seuraavasta astrokerhon päivästä 16.3. Sekstiili Merkuriukseen! Aiheena meillä on siellä astrologian sisäpiiri, johon käytän Raimo Nikulan samannimistä kirjaa. Olemme käyneet läpi monena iltana minä-persoonaamme tutkien nousumerkke-jämme, 1-3. huoneita ja keskustelleet pitkään omista huomioinneista siinä. Nyt voisi kiteyttää noita henkilökohtaisia planeettoja Auringon, Merkuriuksen ja Venuksen järjestyksestä ja sijoittumisesta syntymäkartalla. Se on ihan mielenkiintoista. 

Minä olen siinä "trendihaukka". Sen mukaan minulla tulisi olla kaikkein kehittynein tyylitaju, sisäistä tajua miten asiat ilmaistaan. Se puhuttelevin, kaunein ja vaikuttavin tapa ilmaista itseä. Oikein kaunopuhuja, joo!! Olen puheissa liihoitteleva, vastuuttomin ja soitellen sotaan lähtevä Nikulan kuvakielen mukaan. Elämysmaailmaani voi hallita kieli ja retoriikka ja symboloinnin tarve on suuri.

Tuo symbolointi on ehdottomasti minua. Rakastan metafooria ja piiloutumista symbolien taakse. Olen myös filosofisesti platonisti, jolle todellisuuden kuvajaiset heijastuvat luolan pimeyteen. Nikula on selvästi lukenut filosofiaa! Näen elämän muotojen kautta, en niinkään elämyksien ja kokemuksien kautta.- Tätä en oikein ymmärrä.

Tämä on tulevaisuuteen suuntautunut yhdistelmä, koska viimeisenä tulee Aurinko. Tahtoa, päämäärää ei useinkaan ole, vaan taustalla on houkuttimet ja kiinnostavat kontaktit sekä vapaus. Hän on liian taipuisa ja selkärangaton. Auringon ollessa viimeisenä oma minä kehittyy viimeisenä ja rajautuu vasta monien kokeilujen ja muutosten kautta. Hän voi kehittää etäisyyttä elämän pikkuasioihin ja voi viihtyä hyvin erikoistuneessa ilmapiirissä.

Lainaan tässä Nikulan tekstiä Trendihaukasta. Viihdyn siis oman pääni sisällä pelottavan hyvin ja luon. Olen sisäänlämpiävä, kasvatuksen ja kulttuurin mallien tuottama ihmistyyppi, joka poikkeaa tutuilta poluilta. - Siinähän minä! Tienraivaaja ja "väärinymmärretty nero"! Tällaista tyyppiä löytyy rakastamastani säveltäjästä Chopinista, huuhaatyyppi Mesmeristä ja filosofi Kierkegaardista, jota kylläkin olen vähän väistänyt.

Kun minulla on nuo kaikki planeetat myös samassa merkissä, sen tulisi luoda ykseyden vetovoimaa eli tämän pohjalta löytyy jopa maalaisjärkeäkin. Elämässä säilyy kontrolli  Nikulan mukaan tässä.
Kiitos!

Tutkailkaapa tuota kirjaa. Sieltä löytyy hauskoja näkökulmia jokaisen persoonaan! Vaikka mielestäni sieltä puuttuu pari kuviota, joita olen etsinyt liittyen siihen, miten sisäpiirin planeetat ovat merkeissä jakautuneet.

Nyt mennään Kalojen virtaavissa vesissä. Ainakin etelänpuoleiselta räystäältä vesi tipotellen jo virtaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen tosi iloinen kommenteistasi!