lauantai 5. marraskuuta 2016

Jupiter valaisemassa Keskipäiväni marraskuuta!

MC eli työnakseli sijoittuu kartalla Keskipäivään, jolloin jokaisen kartanomistajan tulisi olla virkeimmillään ja ulkoiseen työhön suuntautunut. 

Tietenkin akselin paikasta riippuu millaisilla energioilla sitä työtä tekee eli mikä merkki siihen kohdistuu sekä millaisia kulmia MC ja siinä lähettyvillä olevat planeetat omaavat. 

Toisella puolella akselia on sitten IC eli kotielämä. Sehän on minulla omavaltaisessa Oinaassa. Kotona olen itseni herra ja perheeni, ehkä sukunikin matroona, joka tietää mitä tekee. Siihen on Ruusukavaljeeri-asteroidi yhtyneenä sekä Juno, joten enpä ihmettele, jos edesmennyt mieheni rakasti ruusuja ja oli ihana ruusumies kaikin puolin. 

Itselläni on laiskanletkeä asioita puntaroiva ja unelmoiva työnakseli Vaa'assa. Ei siis ihme, jos minua jo alakoulun opettaja nimitti unelmoijaksi. Kaiken työhön liittyvän kannan kuitenkin vastuullisesti ja sitkeästi tasapainotellen erilaisten ihmisten, asioiden ja päämäärien kanssa. Vaaka-merkki on johtava, ulospäin suuntautuva ja ilma-elementtiä kantava merkki. Tuo johtavuus ei tee minusta minkäänlaista johtajaa, vaan etupäässä ohjailevaa ja opastavaa tyyppiä. Siksipä olen melkein kuollut, jos olen joutunut neljän seinän sisään yksin pakertamaan. Vaaka ja sen planeetta Venus onkin osoittanut minut aina palvelevaan ammattiin, missä olen saanut estotta jakaa luovuuttani ja vuorovaikutustaitojani. 

Minun arkkityyppini Diana eli Artemis on yhtyneenä MC:hen ja antaa minulle puhtia, jota joskus ihmettelen itsekin. Siinä on ilmennyt minun poikamaisuuteni lapsuudessa ja vetovoima luonoon. 
Diana osaltaan on auttanut minua selviytymään erilaisten ihmisten kanssa työskentelyssä ja joskus jopa uhkarohkeastikin ohjannut töihin, missä minulla ei ole ollut pätevyyttä. Yksi esimerkki tämä ruusutarhani.

Toinen yhtymä MC:lleni on Neptunuksella. Itse olen sen aina yhdistänyt intuition lahjoihini ja kaikkeen vaistonvaraisuuteen, minkä avulla olen selvinnyt hankalistakin tilanteista. Toisaalta se on tukenut myös unelmointiani ja utopioiden rakentamista. Tuossa yhdistyy verkkainen toimintatapani, jossa ideoiden myötä kaikki sivuhaarat voittavat alaa. 

Näin tulkitsen Keskipäivääni. Tässäkin voi astrologiset energiat olla apuna, kun pyrkii tiedostamaan omia voimavaroja ja oikeaa paikkaa työn suuntautumisessa. 

Nyt karttani tällä alueella tapahtuu Jupiterin valaisema voima sen kohdatessa yhtymällä Neptunuksen ja MC:n. Jupiter on tällä hetkellä 12 astetta Vaakaa. Se on koskettanut Neptunustani, joka on 10 astetta Vaakaa ja on matkalla MC:heni 15 astetta Vaakaa, unohtamatta Dianaa 16 astetta Vaakaa. Melkoinen paketti, jolloin kannattaa pysähtyä miettimään tekemisiä ja sitä mihin tarttua, koska astrologia ohjaa tästä uuden syklin 12 vuodeksi eteenpäin. 

Eipä siis ihme, jos takaraivoissa kolkuttaakin taas yksi uhkarohkea ajatus tarttua toimeen. Onneksi Vaaka-energialle kuuluu tuollainen tasapainotteluhakuinen kiikkiminen vähän sinne tänne ennen kuin jotakin loksahtaa paikoilleen. Eikä ihme, että olen tarttunut innolla taas kirjoittamaan toista osaa Ruusutarhan tarinoita. Sen ensimmäinen osa onkin melkein lopussa. 

Toisaalta minun täytyy ottaa huomioon kotitilanikin. Jos innostun liikaa taiteeseen, miten käy kotini.
Poikani kävi jälleen varmistamassa, että puita riittää talon lämmitykseen, ja itse olen varmistanut, että ruusuni nukkuvat kauniisti talviuntansa. Arjen ja työunelmien on pysyttävä tasapainossa, sanoo Vaaka, vaikka kuinka Jupiter niitä pyrkii paisuttelemaan.

Ps, Tulkintaan kuulunee myös huoneet, joita nyt en ottanut huomioon. Tässä niistä linkki! 

Tässä tasapainottelee tanssiva papukaija!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen tosi iloinen kommenteistasi!