lauantai 26. lokakuuta 2013

Marsini tullut kotiin!

Matkaa tehdessäni teki matkaa myös Mars syntymäkarttani kotiin Neitsyeeseen ja tällä hetkellä jo omassa huoneessaan 9. Mars on tehnyt noin kahden vuoden kierroksen ja sitä olen tutkinut ja varmaan paljon oppinutkin; elämästäni, toimintatavastani ja yleensä astrologiasta. Se on ollut ihan mielenkiintoista. Mars on minulle hyvin tärkeä planeetta juuri maaelementin ja maskuliinisuuden taholta. Maa on yleensä heikoilla kartallani. Tosin on minulla Härässä Pallas Athene ja kuun yläsolmu. Huoneessa 9 sijaitsee myös Neptunukseni.



Olen tutkinut tätä huonesijaintia vuonna 2012 tammikuussa tässä, tässä ja tässä , joten se lienee riittänee 9. huoneesta. Lisäksi luin Johanna Karpovin kirjasta että astrologiakin käsitteellisenä teoriana kuuluu tähän huoneeseen. Vastaankin tässä Johannan hienovaraisiin kysymyksiin tästä huoneesta:

1. Miten opin ja jäsennän maailmaa?
- Olen kerran käynyt läpi eräänlaisen oppimisen testin, josta tuli ilmi, että intuitiivinen tiedon saanti on minulle tärkeä ja korostuu (sopinee Neptunus-energiaan samassa huoneessa), mutta hyvin paljon opin kinesteettiseltä pohjalta. Ei tosin teoriakaan minulla kauas jäänyt eikä visuaalinen puoli. Ehkä neitsytmäinen energia Marsin puolelta on luonut tällaista pohjaa. Kiitos Marsin!
2. Miten käsitteellistän maailmaa?
- Siinäpä se. En edes ymmärrä kysymystä...Käsitteet sinänsä ovat olleet minulle filosofisesti hyvinkin tärkeitä. Ne ovat liittyneet paljon opetusmetodeihini. Käsitteet ymmärretään hyvin yksilöllisesti, vaikka ne on luotu yhteisön periaatteiden ja näkemysten mukaisesti.
3. Mitä ulkomaat minulle merkitsevät?
- Ne merkitsevät paljon ihmisen toisenlaista tapaa toimia ja ajatella. Minulle on tärkeää kohdata toisenlainen ihminen ja kuunnella elämän tarinoita ja toisenlaista näkemystä. Ne merkitsevät siis uuden oppimista ja ymmärtämistä. Ne ovat myös peilinä omasta itsestäni. Matkaa samalla itseen ja ihmisyyteeni. 
4. Millaiset uskonnolliset tai filosofiset uskomukset minulla on?
- Lojaalit. En ole koskaan uskonut mihinkään yhteen rajattuun muotoon. Filosofiakin voi olla hyvin rajattua, ainakin se pyrkii objektiiviseen näkemykseen. Siihen en usko. Aina pohjalla on subjektiivisuus oman kulttuurin ja kasvatuksen taholta.

Lisäksi aiheesta on paljon mielenkiintoista juttua Taikablogissa ja muissakin blogilinkeissä tässä sivulla.

Tervetuloa kotiin sekä Mars että opiskelija itse!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen tosi iloinen kommenteistasi!