tiistai 24. maaliskuuta 2020

Mitä olen oppinut Keskitaivaasta ja Vertexistä?

Olen oppinut, että Keskitaivas eli MC eli työnakseli on kartalla se henkilön eniten hereillä oleva kohta. IC eli kodinakseli vastapäätä on sitten se laiskin kohta, jossa vain olla jöllötellään. Ja hyvä silloin ollakin kotona johonkin sohvan nurkkaan haikailemaan.

Olen oppinut, että kun Mc:tä tarkastellaan, on hyvä ottaa huomioon sen molemmin puolin olevat huoneet. 9. huoneesta, jossa opiskellaan elämää ja muita hienoja juttuja tullaan sisään 10. huoneeseen, jossa sitten käytetään näitä maailmalla opittuja asioita ja mietitään elämän uraa ja tarkoitusta. 

Siinä voi ottaa huomioon vastakkaiset huoneet. Eli 9-3, jossa 3. huone läheisemmän maailman oppimista. Ja taas 4-10, jossa 4. huone on kodin huoneena. 

Kun itsellä on 9.huoneessa Mars Neitsyessä ja Neptunus Vaa'assa, niin en minä toimettomana elämässäni ole ollut, valtava tiedon nälkä eikä se lopu! MC 15 astetta Vaakaa ja Neptunus yhtymässä 10 astetta Vaakaa. Jotenkin olen säilyttänyt likimain tasapainoisesti kaikki työn kuviot. Tämän hetken transiittina löytyy Neptunus oppositiossa Mars, ilmankos olen nykyään toiminutkin taiteellisesti ja intuitiivisesti varoen joutumasta ihan turhiin illuusioihin tai liiallisuuksiin. Mars kun on Neitsyessä, aina vain analysoivana ja siitä voi jopa löytyä vähän itsekritiikkiäkin, onhan se maa-elementtiä.

Progressiivinen Aurinkoni on tulossa yhtymään Marsiini. Antaiskohan se lisäenergioita, vielä näinkin vanhana, olis suotavaa, kun haluaisi tehdä vielä niin paljon. Vestakin siellä yhtyy Marsiin, kodin tuli. Progressiivinen Kuu on Vaa'an loppupuolella huoneessa 10. Saa vielä ollakin. Skorpioni-Kuu on liian raskas.

Entä IC Oinaassa. Turha luulo, että löhöisin sohvalla. Jostakin ihmeestä energiaa ja toimintaa on aina riittänyt mitä ihmeellisimpiin asioihin. Eikö tämä ole sitä oinas-alkuvoimallista otetta? Siinä huoneessa on muuten Junokin. 

Mitä opin Vertex-Antivertex-akselista?  Minulla oli jotain älynväläyksiä siitä, ehkä enemmän kun tutkin ystävieni karttoja. Vertex Rapu - Avx Kauris. Kohtalona ovat olleet kolme rakasta Kaurista elämässäni, joita en ole valinnut, vaan jotka ovat vain tupsahtaneet elämääni, enkä ole voinut mitään. Ehkä juuri he ovat jotenkin hoitaneetkin minua, henkisesti ainakin. Vertexiin yhtyneenä on kartan onnenpiste, jota en osaa tulkita. Ehkä olen onnellisten tähtien alla tässä elämässäni syntynyt.

Progressiokartalla tuo Vertex-Antivertex on Neitsyt - Kalat merkeissä. Onko tällä hetkellä elämässäni Kalat-ihmisiä? On joitakin ihan lähiystäviäkin.

Tähän voisikin liittää itselle mietittäväksi Markku Mannisen luonnehdinnan Neitsyt- merkin  progressiivisestä Vertexistä:


NEITSYT-VTX: Olla vailla sosiaalista kosketusta,

arvostusta ja tyydytystä.
Kysymys on nyt oman olemassaolon validaatiosta, arvon saamisesta ja siitä, että kumppaniehdokas voisi analyyttisesti setviä Kalat-AVX:n kaaosta. Auttaminen ja keskinäinen hyöty vahvistavat kontaktia. Virgovertex kaipaa kärsivällistä, taitavaa ja itsensä hillitsevää kumppania, joka tukee hänen yrityksiään hallita todellisuutta ja maailmaa. Kalat-AVX suistuu helposti passiivisuu-
teen, avuttomuuteen ja sisäiseen anarkiaan, eikä hetkittäin tajua, kummin päin oven kahvaa pitää kääntää. "Boheemi taiteilija haluaa tavata muusan, joka osaa avata öljyvärituubit."


En minä nyt tästä tämän enempää.

1 kommentti:

  1. Kiitos tästä,jonka olet kirjoittanut Koronan juuri alettua.
    Sairastin sen huhtikuun puolessa välissä 2020 ja pahinta oli 7 kk jälkioireita...
    Minulla on Proge kuu Neitsyessä 12.huoneessa vielä kesän yli.Olen erakoitunut jotenkin ilman koronaakin...Muutoksen tullia.Lämmöllä Helena

    VastaaPoista

Olen tosi iloinen kommenteistasi!